Medlemsbrev

Inledning

Det har varit en spännande vår med många projekt i vår stadsdel. Inte bara byggs det en ny Kunglig musikhögskola, vår förening förändras också. Vid förra styrelsemötet tillträdde Bodil Sidén som ny ordförande för Gärdesmoderaterna. Mer om styrelsen kan du läsa om under filken företrädare.

EP-valet närmar sig med stormsteg och kampanjarbetet har satt igång på allvar. Vi önskar att så många som möjligt kan och vill delta vid våra kampanjer. Längst ned följer valschemat inför EP-valet.

Gärdeskandidater

I september väntar slutligen kommun, landsting och riksdagsval. Från Gärdesmoderaternas sida kandiderar Ingebrikt Sjövik till Riksdagen, Bodil Sidén till Kommunen och till Landstinget kandiderar Tom Hedrup och Antonia Jaksic. Kampanjarbetet inför de tre valen har redan tagit sin form. Återigen hoppas vi att så många som möjligt av våra medlemmar kan vara med och hjälpa till. Mer information om våra kandidater och kampanjer kommer att läggas ut löpande.

Ordförande har sista ordet:

Det känns väldigt roligt att få leda Gärdesmoderaterna under ett supervalår. Vi har många kampanjer och utbildningar inplanerade och jag hoppas att många medlemmar är sugna på att engagera sig i valrörelsen.

Jag vill samtidigt passa på att tacka Joar Horn, avgående ordförande som inom kort går vidare mot nya utmaningar på SVT, och därför har bestämt sig för att lämna politiken och Moderaterna för att kunna agera oberoende i rollen som journalist. Joar blev invald i styrelsen för Gärdesmoderaterna redan 2006, och har sedan dess haft flera olika roller i föreningen – stort tack för dessa år!

Nu är det bara två veckor kvar till Europaparlamentsvalet. Moderaterna siktar på ytterligare ett mandat i Bryssel men då behöver vi vara många som hjälps åt. Om du har idéer eller vill engagera dig, hör av dig till mig på 070-341 26 04.

2014-05-14, onsdag

Tid: 12:00-14:00

Plats: Tessinparken

2014-05-19, måndag

Tid: 16:00-18:00

Plats: ICA Kvantum

2014-05-20, tisdag

Tid: 07:30-08:30

Plats: Gärdet T-bana

2014-05-21, onsdag

Tid: 16:00-18:00

Plats: Gärdet T-bana (Värtavägen)

2014-05-22, torsdag

Tid: 07:30-08:30

Plats: Gärdet T-bana (Värtavägen)

2014-05-23 – 2014-05-25

Valspurt – kampanj från morgon till kväll.

Separat schema kommer.