Gärdesmoderaternas kandidater, Tom Hedrup

Tom Hedrup ställer upp i valet till kommunfullmäktige, han står som #4 på valsedlarna.

Vem är du:
Tom Hedrup, 45 år tvåbarnspappa och grundare av ett livsmedelsbolag (vi har kontor på Löjtnantsgatan 8). Jag flyttade nyligen från Starrängsringen till Norra Djurgårdsstaden.

Vad vill du åstadkomma:
Jag kandiderar till Kommunfullmäktige i Stockholm Stad och vill medverka till att Stockholm blir en stad i absolut världsklass. Jag vill skapa en stad där vi är trygga och där våra barn får en utbildning som är respekterad i hela världen. Jag vill också att vi har en bra miljöpolitik som inte är baserad på tvång och förbud utan som istället premierar ny teknik och innovation. Jag vill också att Stockholm blir en stad där företagen trivs och där utländska företag etablerar sig. Detta skapar god ekonomi för staden och bra arbeten för våra invånare. Jag vill också arbeta för en bättre infrastruktur där det finns plats för alla trafikslag från cykel till självkörande elbilar. Under hela mandatperioden kan du ha kontakt med mig via www.hedrup.com. Där kan du ställa mig svars, komma med ideér, förslag, kritik och förhoppningsvis en del beröm. Jag kandiderar för att göra Stockholm bättre tillsammans med de som kryssar mig på valsedeln.

De tre viktigaste frågorna för dig den kommande mandatperioden:
1. Trygghetskameror där invånarna i vår stadsdel vill ha dem. Varje brottsling ska veta att Östermalm är en mycket dålig plats att begå brott på eftersom man med största sannolikhet kommer att åka fast.

2. Spårvagn från T-centralen via Djurgården – Gärdet – Värtan – Ropsten och Norra Djurgårdsstaden och tillbaka till T-Centralen. Vi Moderater lovade denna satsning redan 2010 men på grund av ekonomiska skäl har satsningen legat på is. Nu har vi ordning på ekonomin igen och det är dags att infria vårt tidigare löfte. Spårvagnen blir ett lyft för hela Gärdet och Östermalm men även för Stadens turister och våra företag på Östermalm.

3. Höghastighetsbanor och nattåg ut i Europa. 80 procent av invånarna i Stockholm vill ha Höghastighetsbanor enligt Sifo. Snabba tåg kan koppla ihop oss med Hamburg och Berlin och göra pendling till och från Stockholm mycket enklare. Det öppnar också för nattåg till Berlin/Munchen/Basel/Paris/Barcelona vilket skulle innebära en enorm miljöbesparing. Notan för banorna kan tyckas hög men slår man ut den på avskrivningstiden blir kostnaden 2-3 miljarder om året vilket kan jämföras med AMS som kostar 80 miljarder om året. Snabba tåg från Europa kommer att göra det enklare för Stockholm att få hit utländska företag som lägger sina kontor i vår stad. Kapaciteten på stambanan är helt slut så en renovering av stambanan har dömts ut av alla aktörer inom järnvägen. Jag ska arbeta hårt för att få höghastighetsbanor till Stockholm och därmed säkra vår plats som Nordens huvudstad.